Veelgestelde vragen 

 

Algemeen

Hoe kan ik deelnemen aan Zonnecoöperatie Dakenstroom?

U kunt zich aanmelden via de pagina "Aanmelden" op deze website.

Betaal ik echt alleen maar €0,30? Waar zit het addertje?

Wij begrijpen deze reactie, maar in dit geval is er geen addertje. U betaalt echt maar €0,30 cent. Er zijn verder geen kosten aan het lidmaatschap verbonden. Dankzij subsidie van de overheid kunt u profiteren van het voordeel van de opgewekte energie. Op deze manier werken wij samen met u aan een duurzamere toekomst en betaalbare woonlasten.

Met hoeveel zonnepanelen kan ik deelnemen?

Standaard kunt u met 3 zonnepanelen deelnemen. Heeft u zelf zonnepanelen op uw dak via Dakenstroom? Dan kunnen met u over het aantal zonnepanelen andere afspraken gemaakt zijn.

Hoe ontvang ik het voordeel?

Dit gaat automatisch als u lid bent. Het voordeel ziet u terug in de app.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap (tussentijds) stopzetten?

Lidmaatschap is vrijblijvend. U kunt tussentijds altijd uw lidmaatschap opzeggen. Hiermee vervalt uw aandeel in Zonnecoöperatie Dakenstroom en u ontvangt dan geen korting meer. Stuur een email met uw contactgegevens naar [email protected] met als onderwerp "stopzetten lidmaatschap".

Ik ben mijn unieke code kwijt om lid te kunnen worden. Wat kan ik doen?

Stuur ons een email met het verzoek om uw code. Graag opnemen om welk adres het gaat.

Wat gebeurt er met mijn lidmaatschap als ik verhuis?

Als u verhuist naar een andere woning van Casade, hoeft u niets te doen. Uw lidmaatschap loopt automatisch door. Verhuist u naar een woning die niet van Casade is? Dan moet u uw lidmaatschap van Zonnecoöperatie Dakenstroom opzeggen.

Het is mogelijk om te betalen via I-deal. Maar kan ik ook handmatig betalen?

Ja, dit is mogelijk. U heeft een email van ons ontvangen met een betaallink. Kies op de betaalpagina voor ‘Overboeking’. In het volgende scherm krijgt u de betaalgegevens met betalingskenmerk te zien. Met deze gegevens is handmatig betalen via een acceptgiro of via uw bank mogelijk.

Kan ik me nog aanmelden?

Ja, dat kan! Met het aantal zonnepanelen dat we dit jaar zéker leggen, kunnen weer honderden huurders lid worden. Is het maximaal aantal leden bereikt? Dan kunt u zich nog steeds aanmelden! U komt dan op een wachtlijst en daarbij geldt de volgorde van binnenkomst. Wacht dus niet met aanmelden! Zodra we nieuwe zonnepanelen toevoegen aan Zonnecoöperatie Dakenstroom wordt u definitief lid. Hiervan ontvangt u automatisch een bericht.

Ontvang ik de opgewekte stroom van de zonnepanelen?

Nee, u ontvangt jaarlijks financieel voordeel. De energie van de zonnepanelen gaat naar het elektriciteitsnet. Met de opbrengst van opgewekte stroom worden de zonnepanelen betaald.

Kan ik zien hoeveel de zonnepanelen van mijn lidmaatschap opwekken?

Ja, dit kunt u op de speciale app zien. Met de opbrengst van opgewekte stroom worden de zonnepanelen betaald. Hoeveel voordeel? Dat hangt af van hoe vaak de zon schijnt.

Hoe werkt de app?

Via de App Store of Google playstore kunt u de app Voorstroom downloaden. In de app ziet u hoeveel de panelen opwekken en hoeveel voordeel u krijgt.

Wat gebeurt er na 15 jaar?

U profiteert 15 jaar van het jaarlijkse voordeel. Daarna vervalt uw lidmaatschap en ontvangt u geen voordeel meer.

Ik heb na mijn aanmelding geen bevestigingsmail ontvangen?

Wellicht is onze email in uw spambox / ongewenste e-mail terecht gekomen. Mocht dat niet zo zijn, neem dan contact met ons op.

Energieleverancier (alleen van toepassing als u lid bent geworden voor 25 november 2021 en/ of huurder bent van een woning met een Dakenstroomdak in 2021)

Kan ik bij mijn huidige energieleverancier blijven?

Ja dat kan, als deze leverancier meedoet met de regeling. Zonnecoöperatie Dakenstroom geeft uw lidmaatschap door aan uw energieleverancier en die verwerkt het belastingvoordeel.

Moet ik het melden als ik overstap naar een andere energieleverancier?

Ja, dit moet u aan ons doorgeven. Alleen dan kunnen wij uw deelname doorgeven aan uw nieuwe energieleverancier en blijft u profiteren van het voordeel.

Welke energieleveranciers doen er mee?

Anode, Budget Energie, Coöperatieve vereniging NLD, De Groene Stroomfabriek, De Vrije Energie Producent, Delta, Eneco (E-on), Energie Direct, Energie VanOns, Energiebesteding BV, Engie, Essent, Greenchoice, GreenNL, Huismerk Energie, Leon, Main Energie, NLE, OM Nieuwe Energie, Oxxio, Pure Energie, Qurrent, Sepa Green, Servicehouse, Vandebron en Vattenfall (Nuon).

Kan ik lid worden als mijn energieleverancier niet meedoet?

U kunt lid worden, maar u ontvangt dan helaas nog geen korting op uw energiebelasting. Hiervoor moet u overstappen naar een deelnemende energieleverancier.

Zonnepanelen op mijn dak

Hoeveel zonnepanelen komen er op het dak van mijn woning?

Het dak van uw woning komt vol te liggen met zonnepanelen. In totaal zijn dit circa 26 panelen. Hierdoor kunnen meerdere huurders lid worden van Zonnecoöperatie Dakenstroom en voordeel krijgen.

Kunnen de zonnepanelen in brand vliegen?

De zonnepanelen kunnen zomaar niet in brand vliegen. Zonnecoöperatie Dakenstroom selecteerde adviseurs en bedrijven die al jaren kennis en ervaring hebben met zonnepanelen. Zonnecoöperatie Dakenstroom koopt de panelen en bekabeling bij een erkend bedrijf en deze worden vakkundig door een installateur geplaatst. De systemen zijn veilig.

Wat is mijn voordeel als er op mijn woning zonnepanelen komen via Dakenstroom?

U krijgt een nieuw goed geïsoleerd dak. Daardoor heeft u minder warmteverlies en dit merkt u in de energiekosten. In de zomer warmt uw zolder minder snel op. Daarnaast krijgt u ook nog eens financieel voordeel van Zonnecoöperatie Dakenstroom.

Kan ik op mijn dak ook zonnepanelen krijgen via Zonnecoöperatie Dakenstroom?

Casade vervangt de komende jaren veel daken. Op die nieuwe daken komen de zonnepanelen van Zonnecoöperatie Dakenstroom. Welke woningen een nieuw dak krijgen hangt af van verschillende factoren. Casade bepaalt welke woningen het meest geschikt zijn. De huurders van die woningen informeert Casade ruim op tijd.

Betaal ik huurverhoging voor de zonnepanelen/ lidmaatschap?

Wij voeren de werkzaamheden van Dakenstroom uit zonder extra huurverhoging.

Wat moet ik doen bij lekkage van mijn dak na plaatsing zonnepanelen?

Neem in dat geval contact op met Zonnecoöperatie Dakenstroom via 088 - 553 30 66 of mail naar [email protected] Dit geldt ook voor storingen aan uw zonnepanelen of omvormer.

Krijg ik een andere energiemeter?

U krijgt een slimme meter.

Waarom wordt er een slimme meter geplaatst?

Er komen 2 slimme meters. De bestaande meter wordt een slimme meter, dit blijft de aansluiting voor de woning. De 2e meter is voor de zonnepanelen. Als u lid wordt van Zonnecoöperatie Dakenstroom krijgt u hiervan financieel voordeel.

Moet ik zelf een verzekering afsluiten voor de zonnepanelen?

Nee, dat hoeft u zelf niet te doen. Dit is door de zonnecoöperatie geregeld.

Welke EAN code hoort bij mijn eigen aansluiting?

Deze kunt u vinden op www.eancodeboek.nl